Nasze E28 - [E28 535i] Kucharz 525e -->> 535i
Przemas - 27 Listopad 2012, 14:35
Te, o które pytałem widziałem pierwszy raz na żywo w Pięknej Patryka i powiem szczerze, że jestem pod wrażeniem już takich możliwości w tamtych latach
Ciekawy jestem jak to u Ciebie zagra, bo sam chciałbym żeby "coś" mi w buni zagrało. Dlugo ma stać w warsztacie?
Kucharz - 27 Listopad 2012, 16:10
do piątku maksymalnie
Przemas - 27 Listopad 2012, 16:29
Czekam
Przemas - 30 Listopad 2012, 17:55
I jak?
Gra muzyka?
Kucharz - 30 Listopad 2012, 18:09
Nie wiem, ale dziś był planowany finisz prac bo jutro już przejazd do kolejnego speca
Przemas - 30 Listopad 2012, 20:15
Myślałem,że już coś jest słyszalne
Kamil - 30 Listopad 2012, 20:49
ja bym jeszcze szczipował reksia
Kucharz - 30 Listopad 2012, 21:09
być może, ale to być może uda się ogarnąć soft od Alpiny B10 3,5 e34
Przemas - 30 Listopad 2012, 21:20
uuuuuuu
luther - 30 Listopad 2012, 23:01
Kucharz napisał/a: | być może, ale to być może uda się ogarnąć soft od Alpiny B10 3,5 e34 |
Bez wymiany połowy silnika chyba niewiele to da.
Kucharz - 30 Listopad 2012, 23:35
Pewnie nie ale spróbować można
luther - 30 Listopad 2012, 23:42
Kucharz napisał/a: | Pewnie nie ale spróbować można |
Pytanie czy wgranie programu do standardowego M30B35 nie spowoduje spalania stukowego, co może wykończyć silnik prędzej czy później. Czy nie lepiej wypalić dedykowany program?
Mikulak_BMW - 1 Grudzień 2012, 23:51
Alpina ma wałek 280 stopni co powoduje to iż silnik słabo chodzi na wolnych obrotach. Innymi słowy równocześnie otwarty jest zawór dolotowy i wydechowy. W pełnym ogniu jest to pożądane bo podciśnienie spalin pomaga rozprowadzić lepiej mieszankę - doładowanie dynamiczne. Program jest dostosowany pod wałek i wydech. W seryjnym silniku może niewiele to dać, ja bym zmienił wałek i dopiero robił program! Sam wkładam M30B35 do e30 i wsadziłem tam wałek z B6/B10. Jak jesteś ciekawy jak wydłubać dodatkowe 50 koni to mogę pisać dalej. Pytanie jak seryjny ma być wygląd zewnętrzny silnika?
Dixi - 2 Grudzień 2012, 00:07
http://www.alpina-archive.com/?page_id=177
luther - 2 Grudzień 2012, 02:04
Mikulak_BMW napisał/a: | Alpina ma wałek 280 stopni co powoduje to iż silnik słabo chodzi na wolnych obrotach. Innymi słowy równocześnie otwarty jest zawór dolotowy i wydechowy. W pełnym ogniu jest to pożądane bo podciśnienie spalin pomaga rozprowadzić lepiej mieszankę - doładowanie dynamiczne. Program jest dostosowany pod wałek i wydech. W seryjnym silniku może niewiele to dać, ja bym zmienił wałek i dopiero robił program! Sam wkładam M30B35 do e30 i wsadziłem tam wałek z B6/B10. Jak jesteś ciekawy jak wydłubać dodatkowe 50 koni to mogę pisać dalej. Pytanie jak seryjny ma być wygląd zewnętrzny silnika? |
Oprócz wałka są też inne tłoki (wyższy stopień sprężania) i zmieniony kształt komory spalania. Kolektor dolotowy jest seryjny, więc sama zmiana wałka na pewno nie dała efektu doładowania dynamicznego. Poza tym przy każdym wałku rozrządu, nawet seryjnym, jednocześnie są otwarte zawory dolotowe i wydechowe (każdy wałek ma overlap).
Mikulak_BMW - 3 Grudzień 2012, 00:24
Zgadzam się, że są otwarte ale przy pełniejszej krzywce oba otwarte są dłużej. Po drugie mówimy tu o zmianach bez ingerencji w budowę słupka. Bez zdjęcia głowicy nie da się zmienić tylu podzespołów.
Na dobrą sprawę skoro Alpina miała większe kanały dolotowe i większe zawory to założyć można iż w tym samym czasie trafiało więcej powietrza do cylindra. Przy stałej lambdzie zmusza to do zwiększenia dawki paliwa. Czyli na seryjnym silniku z chipem od Alpiny będzie go za dużo.
Pamiętajmy iż w Alpinie B6 e30 były dwa programy sterujące pracą silnika w zależności od rodzaju benzyny. Wyższy stopień sprężania zapewne mógł spowodować spalanie stukowe.
Za moc odpowiada ciśnienie efektywne w cylindrze. Jak je podnieść?
-wyższy stopien sprężania
-większa ilośc spalonej mieszanki
Bez zdejmowania głowicy można zrobić w M30 następujące rzeczy:
-zmienić kolektor wydechowy na ten z M5 e34 po przespawaniu flansz
-zmienić wałek
-zmienić układ dolotowy na ten z M5 e34 na sześciu przepustnicach
-obrobić pod ten kolektor z m5 kanały dolotwe w głowicy
-wymienić przepływomierz z płytą na ten z drutem grzanym
-przeprogramować sterownik
Zabieg ten powoduje zwiększenie ilości wpadającego powietrza do cylindra i lepszą reakcję na ruch pedałem gazu i daje maksimum 50PS...
...ewentualnie można wrzucić cewki na wiązce i sterowniku z M50, człowiek, który to robił twierdził, że przyrost to ok.10PS
Dalsze prace to już obróbka głowicy i zmiany w układzie korbowo-tłokowym.
Wszystko zależy od Kucharza, może jednak replika silnika Alpiny? :-)
Więszość chipów powoduje przesunięcie obrotów maksymalnych bo co można jeszcze zrobić w silniku wolnossącym bez ingerncji w mechanikę.
Kucharz - 3 Grudzień 2012, 17:07
skutecznie zniechęciliście mnie do robienia czegokolwiek
tymczasem...
wally napisał/a: | auto ponoć już ma zabudowe ale stoi pod sufitem i top secret :mrgreen:
jutro może uda mi się zaglundnąć za kulisy :wink:
póki co z ukrycia :razz: |
Kamil - 3 Grudzień 2012, 23:00
łosz ty
zawsze chciałem mieć porządny wydech z kwasówy
jeździłem kiedyś M3 e36 na przelotowym z kwasówy to była tak głośna że szok
a z rury waliły płomienia na 30cm
Przemas - 4 Grudzień 2012, 12:49
No pięknie, tylko po co Ci audio
ŻbiQ - 4 Grudzień 2012, 12:56
No doczekać się nie mogę jak to zabrzmi
U siebie planuję dokładnie to samo, więc jak dźwięki mi podpasuje, to też do nich zawitam
bąku - 4 Grudzień 2012, 19:12
A kolektor zostaje seryjny czy też będziesz go wymieniał
Kucharz - 4 Grudzień 2012, 19:34
Kolektor zostaje seryjny
Kucharz - 4 Grudzień 2012, 23:08
mały update from w1dawca
zgaduj zgadula kwas u nas dziś hula
Po audio przyszedł czas na coś co zagłuszy piękne brzmienie z głośników, a więc przy współpracy OM-Serwis'u i Sport Tig'u powstaje kolejny "kwaśny wydech" tym razem w Kuchcika e28:
pacjent:
elastyki i v-clamp'y:
troche rurki i kolanek fi 54mm zewnętrznej:
pierwsze przymiarki i adaptacja ory flanszy z m30b35 do kolektorów wydechowych (żeliwniaki)
wysoko pod sufitem
nie mogłem patrzec na zapyziałą osłonę termiczną
no to szybko "ciach w piach" piaskareczka poszła w ruch i jest:
pierwsze spawy
pierwszy downpipe
zejścia dwóch na elastyki:
przy okazji wypatrzyłem "coś" co mnie gryzło, czyli stare szpilki i nakrętki kolektorów wydechowych:
telefon konsultacja i już są nóweksy:
przy okazji pobytu w clear-sound.pl drobne zmiany wewnętrzne, nowy mieszek, którego nie było oraz gałeczka z nitką w kolorze ///M
bąku - 5 Grudzień 2012, 09:27
Bajka
Kucharz - 5 Grudzień 2012, 12:22
Kilka fotek przedsmakowych od Wallyego
ŻbiQ - 5 Grudzień 2012, 12:25
Już oglądałem na Syndykacie... nie wiem jak Ty siedzisz tak spokojnie
No i czekam na zdjęcie zabudowy z Limonką w roli głównej
Kucharz - 5 Grudzień 2012, 12:27
bo ja nadzwyczaj spokojny człek jestem
o ile ktoś mnie nie wkurwi
Kamil - 5 Grudzień 2012, 12:34
jak Ty tą noga po błędzie lekarza będziesz te sprzęgło wciskał
ŻbiQ - 5 Grudzień 2012, 12:36
Kucharz napisał/a: | o ile ktoś mnie nie wkurwi |
Kamil napisał/a: | jak Ty tą noga po błędzie lekarza będziesz te sprzęgło wciskał |
Dlatego ten pan już tam nie pracuje... BA! Ten pan już gryzie glebe
Żona będzie jeździć
Kamil - 5 Grudzień 2012, 12:43
Ciekawe czy Kucharz da się garnąć tym sprzętem
|
|
|