Nasze E28 - [E28 535i] zinnober-rot --> cubici
ŻbiQ - 4 Kwiecień 2013, 12:01
Dexter528i napisał/a: | Pamiętam jeszcze parę lat do tyłu M535i można było na forum policzyć na palcach jednej ręki, a teraz można by założyć klub "M535i POLAND" |
A daj spokój, zrobiło się tego jak mrówków
Lepiej sprawić sobie właśnie 518 na gaźniku, czy wolnossącego chochelka 524d i będzie większym rarytasem
Zainspirowałeś mnie Dexter, więc zaraz odświeżę pewien temat z M535i
Dixi - 4 Kwiecień 2013, 12:08
ŻbiQ, jeśli myślisz o domenie www.m535i.pl to już jej nie kupisz
ŻbiQ - 4 Kwiecień 2013, 12:11
Dixi napisał/a: | ŻbiQ, jeśli myślisz o domenie www.m535i.pl to już jej nie kupisz |
Mam ciekawsze rzeczy do roboty niż okupowanie internetu i zgrywanie go na dyskietkę
cubici - 7 Kwiecień 2013, 23:14
A tutaj jeszcze chciałbym przedstawić zestaw części zamiennych, które dostałem do m535.
Silnik krztusi się i parcha ale jak już się wkręci na obroty to zamiata dupą jak Jennifer Lopez
paweł13 - 8 Kwiecień 2013, 09:22
Co to za felga na tylniej osi Wygląda dość ciekawie
cubici - 9 Kwiecień 2013, 12:25
Nie wiem, co to za marka. Nie miałem czasu jeszcze się im dobrze przyjrzeć.
Koło ma 16 cali. Są "lekko" zapuszczone
Ale muszę powiedzieć, że również bardzo mi się podobają i jeśli będą wszystkie cztery proste to je zamontuję do zielonej.
Jest deficyt na oryginalne felgi, więc te są idealne
ŻbiQ - 9 Kwiecień 2013, 12:37
Niezły rancik nadkola
A felgi naprawdę świetne, nigdy wcześniej takich nie widziałem
Podaj jeszcze pozostałe parametry jak je zdejmiesz.
cubici - 12 Kwiecień 2013, 18:14
Felgi sprawdzę następnym razem - bo zapomniałem.
Dzisiaj poszedłem do garage z zamiarem rozkręcenia całej zawiechy.
Oczywiście jak sobie coś zaplanuję to nigdy się nie udaje.
No i dzisiaj oczywiście we firmie awaria sprężarki. A bez powietrza do zawieszenia nie podchodzę.
Można to oczywiście zrobić bez pneumatyki ale trwałoby to ze trzy dni a ja nie mam zbyt wiele czasu
Dlatego zrobiłem takie mniej ważne sprawy. A i tak je trzeba kiedyś zrobić.:
Wygłuszenie bagażnika. Nic nadzwyczajnego ale sprawa izolacji zakończona.
Ps.: ja jestem małych gabarytów a było ciasno i dlatego chciałbym widzieć np Kamila w akcji
Poczyściłem osłonki reflektorów i nakładki wydechu. Gorąca kąpiel w środkach czystości, szorowanie a potem mleczko i polerowanie.
Osłonki gites a nakładki były i są dość pokiereszowane.
Ale, że to towar deficytowy to oczywiście zostają.
No i jak zawsze muszę trochę pocynkować
A to wszystko po to, bo próbowałem polakierować kratki nawiewu maski.
Wyszło bardzo apetycznie. No i pozostaje cała przednia atrapa.
Dominique - 12 Kwiecień 2013, 19:51
cubici, czym polakierowałeś te kratki? Bo rzeczywiście wyglądają elegancko, a ja taki zabieg muszę na swojej e30 zrobić
No i czy nie chciałbyś takim cynkowaniem zająć się na trochę większą skalę, bo też sporo pierdół by się znalazło?
Dobra robota, bardzo podoba mi się ten remont.
cubici - 12 Kwiecień 2013, 20:03
dominique napisał/a: | cubici, czym polakierowałeś te kratki? |
To jest pomysł, który zapożyczyłem od Kamila. Pewnie większość go zna bo jest bardzo prosty ale ja muszę podziękować Kamilowi za podpowiedź.
Plastiki czyścisz, potem dokładnie przecierasz nitrem a na koniec lakierujesz zwykłym czarnym matem.
Te plastiki są dość delikatne, więc nitro je trochę "nadgryza" a gdy polakierujesz farba jakby wsiąka.
A cynkowanie tylko dla siebie
Ja mam tak mało czasu, że nawet nie myślę o zarabianiu.
Dominik masz na pewno w pobliżu jakiegoś "ocynkatora", który to samo zrobi za małe pieniądze
Teraz czekam na elektryka, który sprawdzi i uruchomi elektrykę wnętrza.
Może będę mógł od przyszłego tygodnia zakładać wnętrze.
Kamil - 13 Kwiecień 2013, 13:38
cubici napisał/a: | dominique napisał/a: | cubici, czym polakierowałeś te kratki? |
To jest pomysł, który zapożyczyłem od Kamila. Pewnie większość go zna bo jest bardzo prosty ale ja muszę podziękować Kamilowi za podpowiedź.
Plastiki czyścisz, potem dokładnie przecierasz nitrem a na koniec lakierujesz zwykłym czarnym matem.
Te plastiki są dość delikatne, więc nitro je trochę "nadgryza" a gdy polakierujesz farba jakby wsiąka.
A cynkowanie tylko dla siebie
Ja mam tak mało czasu, że nawet nie myślę o zarabianiu.
Dominik masz na pewno w pobliżu jakiegoś "ocynkatora", który to samo zrobi za małe pieniądze
Teraz czekam na elektryka, który sprawdzi i uruchomi elektrykę wnętrza.
Może będę mógł od przyszłego tygodnia zakładać wnętrze. |
Miło że pomogłem. Dobrze jeszcze wygrzac to na sloneczku
cubici - 15 Kwiecień 2013, 22:59
Dzisiaj z wielkimi bólami to:
...wyskoczyło stąd.
Ale straszne te zdjęcia
Oczywiście plany był na obie strony ale jak zawsze: kij w oko i piach w zęby i g....no z tego wyszło.
Oczywiście wahacze tak zapieczone, że uszkodziłem 1 gumkę sworznia. Szkoda bo był w dobrej kondycji.
No i pytanie do forumowiczów na dziś:
Jak się sprawdza czujniki ABS'u?
No i jeszcze prośba o tę klapkę do nawiewu, bo jest pilnie potrzebna, patrz:
http://e12-e28.pl/viewtopic.php?t=8102
Dexter528i - 15 Kwiecień 2013, 23:17
cubici napisał/a: | Oczywiście plany był na obie strony ale jak zawsze: kij w oko i piach w zęby i g....no z tego wyszło.
Oczywiście wahacze tak zapieczone, że uszkodziłem 1 gumkę sworznia. |
Sworzeń zbijałeś tzw "widełkami" bo tylko wtedy można uszkodzić gumkę Profesjonalnie
Ja obecnie zaprzestałem używania "widełek" na rzecz ściągaczy do sworzni (takie do kręcenia)
cubici napisał/a: | Jak się sprawdza czujniki ABS'u?
|
ABS jest dla mientkich ......
Kamil - 15 Kwiecień 2013, 23:23
Dexter528i napisał/a: | cubici napisał/a: | Oczywiście plany był na obie strony ale jak zawsze: kij w oko i piach w zęby i g....no z tego wyszło.
Oczywiście wahacze tak zapieczone, że uszkodziłem 1 gumkę sworznia. |
Sworzeń zbijałeś tzw "widełkami" bo tylko wtedy można uszkodzić gumkę Profesjonalnie
Ja obecnie zaprzestałem używania "widełek" na rzecz ściągaczy do sworzni (takie do kręcenia) |
widły są do dupy, ściągacze kręcone już zniszczyłem 2
metoda najprostsza jest najlepsza, zdejmujesz ten pierdzielnik co w nim są 2 sworznie od wahaczy, podkładam go na coś twardego, ja mam po ukochanym Dziadku niewielki kawałeczek szyny kolejowej....
...następnie napierniczam młoteczkiem piąteczką, również po ukochanym dziadku, aż sworzeń sam wyskakuje
polecam, można odreagować
Dexter528i - 15 Kwiecień 2013, 23:29
Kamil napisał/a: | widły są do dupy, ściągacze kręcone już zniszczyłem 2 |
A ja tam sobie chwalę.
Kamil napisał/a: | zdejmujesz ten pierdzielnik co w nim są 2 sworznie od wahaczy, |
Zwrotnica.
Kamil napisał/a: | podkładam go na coś twardego, ja mam po ukochanym Dziadku niewielki kawałeczek szyny kolejowej....
...następnie napierniczam młoteczkiem piąteczką, również po ukochanym dziadku, aż sworzeń sam wyskakuje |
Ta metoda u mnie nie zadziałała ale może miałem słaby podkład ( nie mam szyny ani kowadła)
cubici - 16 Kwiecień 2013, 06:38
Tak, używałem widełek. Byłem święcie przekonany, że gumki są ponad widełkami.
Jak się okazało byłem w błędzie.
A ja dla pogodzenia kolegów powiem, że używam tych dwóch technik równocześnie: naprężam sworzeń widełkami i wtedy uderzam młotkiem 1,5 kg, żeby nie kaleczyć tej stopki.
Zazwyczaj wystarczy kilka stanowczych uderzeń i sworzeń wyskakuje bez żadnych zniszczeń w narzędziach i materiale.
Co z tym czujnikiem ABS'u.
Czy jest jakaś wartość zmierzalna do określenia jego sprawności?
Kamil - 16 Kwiecień 2013, 08:27
Dexter528i napisał/a: | Zwrotnica. |
brakowało mi tego słowa
cubici - 19 Kwiecień 2013, 16:19
Teraz już wszystko wyjechało z przedniego zawieszenia.
No i oczywiście nie obyło się bez niemiłych niespodzianek.
Prawy amortyzator "stoi". Dziwna sprawa, bo jak nim jeździłem na początku to nic na to nie wskazywało.
Trochę poszło w niego syfu no i powstało trochę rdzy. Zobaczymy co dalej.
Prawe łożysko choć było w bardzo dobrym stanie to się rozjechało przy zdejmowaniu a robiłem to delikatnie.
Reszta poszła bez problemów ale wymieniam prawie wszystko albo nawet wszystko bo ma być fabryka.
Trochę poprawek izolacji blacharskiej bo się pojawiło parę kwiatków, które się chowały pod zawieszeniem.
No i chyba muszę przestać się okłamywać, że w tym roku go ukończę. Cinko to widzę.
"A miało być tak pięknie, wywiady, autografy..."
Szalik1 - 19 Kwiecień 2013, 16:32
Cytat: | "A miało być tak pięknie, wywiady, autografy..." |
a o dziewczynach zapomniałes
Bodżangmił - 19 Kwiecień 2013, 17:08
i wizyty w zakładach pracy też miały być
Cubici
Mulder - 19 Kwiecień 2013, 17:23
oraz wizytacje najwyższych działaczy PARTII
cubici - 19 Kwiecień 2013, 21:04
Ale wy lubicie takie retro klimaty
Breżniew nieźle poszedł w migdałki
A tak na marginesie już powoli kończę robotę na wygnaniu i będę pracował chyba blisko domu.
Ale niestety zaczyna się sezon letni i wskakuje robota dorywcza, także za wiele nie popracuję chyba przez to lato.
Szalik1 - 19 Kwiecień 2013, 21:07
Przywieź do mnie chetnie sie zajme
Bartolommeo - 22 Kwiecień 2013, 10:16
Ładnie to wszystko wygląda, trzymam kciuki. Nie gódź się na żadne kompromisy bo będziesz żałował choć z drugiej strony są takie kwiatki ja ja - robi, robi i zrobić nie może k.... mać
StarZcarZ - 10 Maj 2013, 01:51
Felgi na "dawcy" wygladaja mi na OZ-ety. Fajne oldskulowe kolo.
cubici - 4 Czerwiec 2013, 22:10
Witam po dłuższej przerwie!
Wiem, że niektórzy działają w zaciszach garaży i nie ujawniają się z tym ale postanowiłem coś pokazać.
Taka ostatnio cisza na forum.
Z tyłu wyjechał cały tył.
Robiłem to pierwszy raz w życiu i trochę się nagimnastykowałem.
Zaskoczyło mnie rozwiązanie linki hamulca ręcznego. Jeden pancerz gumowy a drugi z jakiegoś mocnego włókna.
Ciekawe...
Teraz to trzeba wszystko rozkręcić, wypiaskować i wymienić to co wymienne a potem złożyć.
Mam nadzieję, że teraz pójdzie mi to wszystko szybciej bo będę miał dla siebie więcej czasu.
Jak oderwać amorky od wahacza? Młotem?
ŻbiQ - 4 Czerwiec 2013, 23:08
cubici napisał/a: | Jak oderwać amorky od wahacza? |
Ja ostatnio jak rozbrajałem, to dość długo nimi gibałem aż zeszły
luther - 5 Czerwiec 2013, 10:57
ŻbiQ napisał/a: |
Ja ostatnio jak rozbrajałem, to dość długo nimi gibałem aż zeszły |
Ja tak samo
Szalik1 - 5 Czerwiec 2013, 11:08
jak masz belke na wierzchu, a masz bo ponapierniczaj mlotkiem w ta czesc wahacza w która wchodzi ta tuleja od amortyzatora, powinno duzo pomóc
ŻbiQ - 5 Czerwiec 2013, 11:34
Szalik1 napisał/a: | ponapierniczaj mlotkiem |
Lepiej niech pogiba te półtorej minuty, to przynajmniej trochę kondycji złapie
|
|
|