Nasze E28 - [E28 535i] Kucharz 525e -->> 535i
Kamil - 20 Październik 2012, 23:07
ja w 535i miałem dyfer ze szperą 3,07 i spisywał się wyśmienicie
i powiem szczerze do 3,5l pomyślał bym o szeprungu
i nie chodzi tu o upalanie auta, ale autko prowadzi się pewniej i jest łatwiejsze do opanowania.
W M30B30 miałem dyfer 3,65 i jak go zaspawałem to na oponach 220 jeszcze na trójeczce piszczał
Dixi - 20 Październik 2012, 23:13
Cytat: | i powiem szczerze do 3,5l pomyślał bym o szeprungu |
Gdzieś już zamówił Kucharz, ale jak zwykle u tego dostawcy trzeba czekać....
Dexter528i - 20 Październik 2012, 23:24
535i z dyferm 3.07 to nie wypuszczali czasem z fabryki ze skrzynia sport gdzie 5 bieg ma przelozenie 1:1 . Normalna skrzynia 1:1 ma 4 gieg, piatka natomiast to 0.81:1 (tzw. nadbieg)
V-max jaki podalem czyli teoretyczne ponad 290km/h (zwykla skrzynia + dyfer 3.15) jest tylko czysta teoria i predkoscia jaka osiagnal by samochod na 5 biegu przy predkosci obrotowej silnika w granicach odciecia zaplonu (ok 6250-6300 RPM). Wartosc te wyliczylem na podstawie wartosci przelozen skrzyni i dyfra dla predkosci obrotowej podanej wyzej. Wszystko to za pomoca kalkulatora przelozen, ktorego kiedys znalazlem i nawet link do niego jest u nas na forum.
W praktyce ani 528i, ani nawet 535i ze skrzynia z nadbiegiem nie jest w stanie na ostatnim biegu dokrecic sie do odcinki ( zbyt malo mocy + opor aerodynamiczy)
Wracajac do tematu.
Skontroluj stan tulei przy drazku dzwigni zmiany biegow i przy skrzyni. Czy nie sa "jajowate" bo drazek bedzie mial luzy.
Osobiscie wymienil bym je profilaktycznie (temat raczej do dorobienia u tokarza).
Ja w 528i dorabialem oba. Zaplacilem lacznie 10zl.
Pisze to w dobrej wierze bo o ile dzwignie nie jest jakos trudno zdemontowac ze zlozonego auta to kocowke wybieraka przy skrzyni juz tak. Potrzebne byly by malutkie raczki i malutki ale bardzo szeroki srubokret lub malutkie szczypce do pierscieni segera.
Ewentualnie demontarz wydechu, odkecenie walu od skrzyni, odkrecenie lapy skrzyni i opuszczenie by miec dostep.
Dixi - 20 Październik 2012, 23:28
Dexter528i napisał/a: | 535i z dyferm 3.07 to nie wypuszczali czasem z fabryki ze skrzynia sport gdzie 5 bieg ma przelozenie 1:1 . Normalna skrzynia 1:1 ma 4 gieg, piatka natomiast to 0.81:1 (tzw. nadbieg) |
3,07 to jest standardowa wersja. Przy krótkiej skrzyni dawali chyba 3,25, a Miłosz to chyba nawet 3,46 założył w swojej 6er.
Kamil - 20 Październik 2012, 23:34
Dexter528i napisał/a: | 535i z dyferm 3.07 to nie wypuszczali czasem z fabryki ze skrzynia sport gdzie 5 bieg ma przelozenie 1:1 . Normalna skrzynia 1:1 ma 4 gieg, piatka natomiast to 0.81:1 (tzw. nadbieg)
|
moje 535i w papierach miało 520iA i nie miało sportowej skrzyni
ale jak mówię, zastawianie tego silnika, ze standard skrzynią było git :-)
z tym że w grę wchodzą jeszcze opony!!! u mnie było git na obonie 185
a jak będzie chodziła na np. 245 cholera wie
Dexter528i napisał/a: | W praktyce ani 528i, ani nawet 535i ze skrzynia z nadbiegiem nie jest w stanie na ostatnim biegu dokrecic sie do odcinki ( zbyt malo mocy + opor aerodynamiczy)
Wracajac do tematu. |
Oczywiście wyliczeni czysto teoretyczne - opory powietrza nie sią do pokonania nawet ja będziesz miał 300HP w e28
Cytat: | Skontroluj stan tulei przy drazku dzwigni zmiany biegow i przy skrzyni. Czy nie sa "jajowate" bo drazek bedzie mial luzy.
Osobiscie wymienil bym je profilaktycznie (temat raczej do dorobienia u tokarza).
Ja w 528i dorabialem oba. Zaplacilem lacznie 10zl.
Pisze to w dobrej wierze bo o ile dzwignie nie jest jakos trudno zdemontowac ze zlozonego auta to kocowke wybieraka przy skrzyni juz tak. Potrzebne byly by malutkie raczki i malutki ale bardzo szeroki srubokret lub malutkie szczypce do pierscieni segera.
Ewentualnie demontarz wydechu, odkecenie walu od skrzyni, odkrecenie lapy skrzyni i opuszczenie by miec dostep.
_________________ |
polecam schort shiftera precyzja zmiany biegów jest super
Kucharz - 21 Październik 2012, 00:10
zapomniałbym: szpera ponoć już w drodze
Kucharz - 24 Październik 2012, 15:23
Kilka melancholijnych jesiennych fotek przed snem zimowym. Następne jazdy wiosną
ŻbiQ - 24 Październik 2012, 15:33
Nie widać koła
Kamil - 24 Październik 2012, 15:52
Kucharz napisał/a: | Następne jazdy wiosną |
ale o 29tym grudnia nie zapomniałeś
Kucharz - 24 Październik 2012, 16:26
pamietam, ale myslę że dasz radę
Kamil - 24 Październik 2012, 16:49
Kucharz napisał/a: | ale myslę że dasz radę |
ojjj nie
teść mówi że chyba na lawecie przyjadę he he
Kucharz - 8 Listopad 2012, 17:37
trochę spy foto z prac mechanicznych, powiem, że jak je dostałem i obejrzałem to jeszcze większy strach mnie ogarnął, gdyby nie sebek2407, który to mi ogarnia miałbym problemy ze spaniem, a tak wiem, że jest w dobrych rękach
jakies usczelki
głowica, ładna?
jeszcze automat
tu jeden pedał gratis
ogólna rozpierducha
tu jeszcze M20 pod maską
a tu już komora oczekuje na M30
rozrząd, wygląda nieźle, ale będzie nowy
mit szperen und ohne szperen
nowy termostat profilaktycznie
nie wiem co to, ale fajne
i w tym miejscu jeszcze podziękowania dla Darexa, bo silniczek w naprawdę swietnym stanie jest, polecam kolegę
Beatles - 8 Listopad 2012, 17:41
jak na koniec wstawisz oryginalnhe obszyte recaro albo sporty to odznacze Cie medalem "Beatles approves"
Kucharz - 8 Listopad 2012, 17:42
to medalu nie będzie, na następny sezon zostaje to co jest, potem zimą może skóra
Dixi - 8 Listopad 2012, 17:43
Kucharz napisał/a: | mit szperen und ohne szperen |
hmm chyba ją poznaje
Beatles - 8 Listopad 2012, 17:47
Kucharz napisał/a: | to medalu nie będzie, na następny sezon zostaje to co jest, potem zimą może skóra | i tak jest grubo. Skoro nawet mnie sie podoba e28 zmodyfikowane do tego stopnia. Jak to teraz w tefał enie mówią "szapoba"
HuberT_e36 - 8 Listopad 2012, 17:58
no no widze grubo bedzie i wkoncu manual .
Ja u siebie zastanawiam sie nad zrobieniem rozrzadu , możesz mi napisać na pw koszt cześci do tego .
Dexter528i - 8 Listopad 2012, 21:00
Kucharz napisał/a: | nie wiem co to, ale fajne |
Wał korbowy. Widok od strony skrzyni biegów. W to miejsce przykręca się koło zamachowe.
Mulder - 8 Listopad 2012, 22:10
zdejmujesz głowicę czy zakładasz w całości!?
Kucharz - 8 Listopad 2012, 22:45
głowicy nie zwalam
ŻbiQ - 8 Listopad 2012, 23:43
Nie lubisz stać w miejscu...
Z jakiego modelu BMW masz to M30?
Kucharz - 8 Listopad 2012, 23:43
e34 535i '91
Kucharz - 14 Listopad 2012, 10:36
aktualizacja prac:
nowa chłodnica z moją osobistą traumą, dedykowana do diesla
stary slizg i nowy, jedyna częsć zużyta, winna chyba chropowatosć łańcucha
rozrzad poskładany
zaglądamy od spodu
miseczka
i nowa uszczelka na miejscu
to jest wspornik łapy, a raczej projekt
co raz bliżej
tradycyjnie nie wiem co to, ale fajne
customowa łapa on board
i ciekawostka, którą dostałem razem z obudową filtra powietrza
cubici - 14 Listopad 2012, 12:05
Robota: palce lizać!
Komentarze na równie wysokim poziomie
Szalik1 - 14 Listopad 2012, 12:16
ja bym sie bał tego klocka wieszac na tym stojaczku
Mulder - 14 Listopad 2012, 20:46
Szalik1 napisał/a: | ja bym sie bał tego klocka wieszac na tym stojaczku |
na takim stojaczku M70 wisiało i dawało radę...
bardzo fajne podejście do tematu, zresztą takie jak moje
chłodnica można rzec. że idealna i bezpieczna
gdzie ją kupowałeś?
Kucharz - 14 Listopad 2012, 23:49
mechanik przez swoje kontakty kupował, mogę się dowiedzieć
Kucharz - 15 Listopad 2012, 00:17
i jeszcze mały update z dzisiaj
regulacja luzu zaworowego
tu już po wszystkim
serducho gotowe do włożenia
HuberT_e36 - 15 Listopad 2012, 08:33
Kucharz napisał/a: | i jeszcze mały update z dzisiaj
regulacja luzu zaworowego
Obrazek
tu już po wszystkim
Obrazek
serducho gotowe do włożenia
Obrazek |
to mnie teraz zdołowałeś , wyglądem wizualnym tego silnika musze pomeczyć swoich żeby mojego do takiego stanu doprowadzili
Mulder - 15 Listopad 2012, 09:35
na stojaku każdy silniczek tak da radę zrobić i wyczyścić, jestem mega ciekawy jak kolektory będą wyglądały za chwilkę
silnik robi robotę w aucie jeszcze lepszą robić będzie
kiedy Kucharz, końcowy montaż?
Kucharz napisał/a: | mechanik przez swoje kontakty kupował, mogę się dowiedzieć |
gdybyś był tak uprzejmy i się dowiedział to byłbym wdzięczny łącznie z ceną
|
|
|