To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - [E28 535i] Kucharz 525e -->> 535i

Kamil - 20 Październik 2012, 23:07

ja w 535i miałem dyfer ze szperą 3,07 i spisywał się wyśmienicie :D
i powiem szczerze do 3,5l pomyślał bym o szeprungu <oko>
i nie chodzi tu o upalanie auta, ale autko prowadzi się pewniej i jest łatwiejsze do opanowania.

W M30B30 miałem dyfer 3,65 i jak go zaspawałem to na oponach 220 jeszcze na trójeczce piszczał <czapka>

Dixi - 20 Październik 2012, 23:13

Cytat:
i powiem szczerze do 3,5l pomyślał bym o szeprungu <oko>



Gdzieś już zamówił Kucharz, ale jak zwykle u tego dostawcy trzeba czekać.... <worek>

Dexter528i - 20 Październik 2012, 23:24

535i z dyferm 3.07 to nie wypuszczali czasem z fabryki ze skrzynia sport gdzie 5 bieg ma przelozenie 1:1 . Normalna skrzynia 1:1 ma 4 gieg, piatka natomiast to 0.81:1 (tzw. nadbieg)

V-max jaki podalem czyli teoretyczne ponad 290km/h (zwykla skrzynia + dyfer 3.15) jest tylko czysta teoria i predkoscia jaka osiagnal by samochod na 5 biegu przy predkosci obrotowej silnika w granicach odciecia zaplonu (ok 6250-6300 RPM). Wartosc te wyliczylem na podstawie wartosci przelozen skrzyni i dyfra dla predkosci obrotowej podanej wyzej. Wszystko to za pomoca kalkulatora przelozen, ktorego kiedys znalazlem i nawet link do niego jest u nas na forum.

W praktyce ani 528i, ani nawet 535i ze skrzynia z nadbiegiem nie jest w stanie na ostatnim biegu dokrecic sie do odcinki ( zbyt malo mocy + opor aerodynamiczy)
Wracajac do tematu.

Skontroluj stan tulei przy drazku dzwigni zmiany biegow i przy skrzyni. Czy nie sa "jajowate" bo drazek bedzie mial luzy.
Osobiscie wymienil bym je profilaktycznie (temat raczej do dorobienia u tokarza).
Ja w 528i dorabialem oba. Zaplacilem lacznie 10zl.
Pisze to w dobrej wierze bo o ile dzwignie nie jest jakos trudno zdemontowac ze zlozonego auta to kocowke wybieraka przy skrzyni juz tak. Potrzebne byly by malutkie raczki i malutki ale bardzo szeroki srubokret lub malutkie szczypce do pierscieni segera.
Ewentualnie demontarz wydechu, odkecenie walu od skrzyni, odkrecenie lapy skrzyni i opuszczenie by miec dostep.

Dixi - 20 Październik 2012, 23:28

Dexter528i napisał/a:
535i z dyferm 3.07 to nie wypuszczali czasem z fabryki ze skrzynia sport gdzie 5 bieg ma przelozenie 1:1 . Normalna skrzynia 1:1 ma 4 gieg, piatka natomiast to 0.81:1 (tzw. nadbieg)


3,07 to jest standardowa wersja. Przy krótkiej skrzyni dawali chyba 3,25, a Miłosz to chyba nawet 3,46 założył w swojej 6er.

Kamil - 20 Październik 2012, 23:34

Dexter528i napisał/a:
535i z dyferm 3.07 to nie wypuszczali czasem z fabryki ze skrzynia sport gdzie 5 bieg ma przelozenie 1:1 . Normalna skrzynia 1:1 ma 4 gieg, piatka natomiast to 0.81:1 (tzw. nadbieg)

moje 535i w papierach miało 520iA <spiewa> i nie miało sportowej skrzyni
ale jak mówię, zastawianie tego silnika, ze standard skrzynią było git :-)
z tym że w grę wchodzą jeszcze opony!!! u mnie było git na obonie 185 <masakra>
a jak będzie chodziła na np. 245 cholera wie :/
Dexter528i napisał/a:
W praktyce ani 528i, ani nawet 535i ze skrzynia z nadbiegiem nie jest w stanie na ostatnim biegu dokrecic sie do odcinki ( zbyt malo mocy + opor aerodynamiczy)
Wracajac do tematu.

Oczywiście wyliczeni czysto teoretyczne - opory powietrza nie sią do pokonania nawet ja będziesz miał 300HP w e28 <oczko>
Cytat:
Skontroluj stan tulei przy drazku dzwigni zmiany biegow i przy skrzyni. Czy nie sa "jajowate" bo drazek bedzie mial luzy.
Osobiscie wymienil bym je profilaktycznie (temat raczej do dorobienia u tokarza).
Ja w 528i dorabialem oba. Zaplacilem lacznie 10zl.
Pisze to w dobrej wierze bo o ile dzwignie nie jest jakos trudno zdemontowac ze zlozonego auta to kocowke wybieraka przy skrzyni juz tak. Potrzebne byly by malutkie raczki i malutki ale bardzo szeroki srubokret lub malutkie szczypce do pierscieni segera.
Ewentualnie demontarz wydechu, odkecenie walu od skrzyni, odkrecenie lapy skrzyni i opuszczenie by miec dostep.
_________________


polecam schort shiftera <lol> precyzja zmiany biegów jest super <czapka>

Kucharz - 21 Październik 2012, 00:10

zapomniałbym: szpera ponoć już w drodze :)
Kucharz - 24 Październik 2012, 15:23

Kilka melancholijnych jesiennych fotek przed snem zimowym. Następne jazdy wiosną





ŻbiQ - 24 Październik 2012, 15:33

Nie widać koła <lipa> :P
Kamil - 24 Październik 2012, 15:52

Kucharz napisał/a:
Następne jazdy wiosną

ale o 29tym grudnia nie zapomniałeś ? <wstyd2>

Kucharz - 24 Październik 2012, 16:26

pamietam, ale myslę że dasz radę :D
Kamil - 24 Październik 2012, 16:49

Kucharz napisał/a:
ale myslę że dasz radę

ojjj nie <masakra>
teść mówi że chyba na lawecie przyjadę :/ he he

Kucharz - 8 Listopad 2012, 17:37

trochę spy foto z prac mechanicznych, powiem, że jak je dostałem i obejrzałem to jeszcze większy strach mnie ogarnął, gdyby nie sebek2407, który to mi ogarnia miałbym problemy ze spaniem, a tak wiem, że jest w dobrych rękach

jakies usczelki



głowica, ładna?


jeszcze automat


tu jeden pedał gratis ;)


ogólna rozpierducha


tu jeszcze M20 pod maską


a tu już komora oczekuje na M30


rozrząd, wygląda nieźle, ale będzie nowy


mit szperen und ohne szperen :D


nowy termostat profilaktycznie


nie wiem co to, ale fajne :)


i w tym miejscu jeszcze podziękowania dla Darexa, bo silniczek w naprawdę swietnym stanie jest, polecam kolegę :)

Beatles - 8 Listopad 2012, 17:41

jak na koniec wstawisz oryginalnhe obszyte recaro albo sporty to odznacze Cie medalem "Beatles approves" <oczko>
Kucharz - 8 Listopad 2012, 17:42

to medalu nie będzie, na następny sezon zostaje to co jest, potem zimą może skóra
Dixi - 8 Listopad 2012, 17:43

Kucharz napisał/a:
mit szperen und ohne szperen :D



hmm chyba ją poznaje <cwaniak>

Beatles - 8 Listopad 2012, 17:47

Kucharz napisał/a:
to medalu nie będzie, na następny sezon zostaje to co jest, potem zimą może skóra
i tak jest grubo. Skoro nawet mnie sie podoba e28 zmodyfikowane do tego stopnia. Jak to teraz w tefał enie mówią "szapoba" <cwaniak>
HuberT_e36 - 8 Listopad 2012, 17:58

no no widze grubo bedzie :P i wkoncu manual .

Ja u siebie zastanawiam sie nad zrobieniem rozrzadu , możesz mi napisać na pw koszt cześci do tego .

Dexter528i - 8 Listopad 2012, 21:00

Kucharz napisał/a:
nie wiem co to, ale fajne :)


Wał korbowy. Widok od strony skrzyni biegów. W to miejsce przykręca się koło zamachowe. <oko>

Mulder - 8 Listopad 2012, 22:10

zdejmujesz głowicę czy zakładasz w całości!?
Kucharz - 8 Listopad 2012, 22:45

głowicy nie zwalam
ŻbiQ - 8 Listopad 2012, 23:43

Nie lubisz stać w miejscu... ;)

Z jakiego modelu BMW masz to M30?

Kucharz - 8 Listopad 2012, 23:43

e34 535i '91
Kucharz - 14 Listopad 2012, 10:36

aktualizacja prac:

nowa chłodnica z moją osobistą traumą, dedykowana do diesla ;)


stary slizg i nowy, jedyna częsć zużyta, winna chyba chropowatosć łańcucha


rozrzad poskładany


zaglądamy od spodu


miseczka :)


i nowa uszczelka na miejscu


to jest wspornik łapy, a raczej projekt ;)


co raz bliżej :)


tradycyjnie nie wiem co to, ale fajne :)


customowa łapa on board :)


i ciekawostka, którą dostałem razem z obudową filtra powietrza :)

cubici - 14 Listopad 2012, 12:05

Robota: palce lizać!
Komentarze na równie wysokim poziomie <lol>

Szalik1 - 14 Listopad 2012, 12:16

ja bym sie bał tego klocka wieszac na tym stojaczku :P
Mulder - 14 Listopad 2012, 20:46

Szalik1 napisał/a:
ja bym sie bał tego klocka wieszac na tym stojaczku :P


na takim stojaczku M70 wisiało i dawało radę...

bardzo fajne podejście do tematu, zresztą takie jak moje :)

chłodnica można rzec. że idealna i bezpieczna :)

gdzie ją kupowałeś?

Kucharz - 14 Listopad 2012, 23:49

mechanik przez swoje kontakty kupował, mogę się dowiedzieć
Kucharz - 15 Listopad 2012, 00:17

i jeszcze mały update z dzisiaj

regulacja luzu zaworowego


tu już po wszystkim


serducho gotowe do włożenia :D

HuberT_e36 - 15 Listopad 2012, 08:33

Kucharz napisał/a:
i jeszcze mały update z dzisiaj

regulacja luzu zaworowego
Obrazek

tu już po wszystkim
Obrazek

serducho gotowe do włożenia :D
Obrazek


to mnie teraz zdołowałeś , wyglądem wizualnym tego silnika :( musze pomeczyć swoich żeby mojego do takiego stanu doprowadzili

Mulder - 15 Listopad 2012, 09:35

na stojaku każdy silniczek tak da radę zrobić i wyczyścić, jestem mega ciekawy jak kolektory będą wyglądały za chwilkę ;)

silnik robi robotę :) w aucie jeszcze lepszą robić będzie :)
kiedy Kucharz, końcowy montaż?

Kucharz napisał/a:
mechanik przez swoje kontakty kupował, mogę się dowiedzieć


gdybyś był tak uprzejmy i się dowiedział to byłbym wdzięczny łącznie z ceną <mina>



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group