To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - [E28 525i] -->Czerw - Pierwszy spot!

Baron - 24 Maj 2011, 22:32

Czerw sezon rozpoczęty a tu cicho w temacie. Pochwal się co teraz kombinujesz i daj nacieszyć oko swoją Beemką
Czerw - 25 Maj 2011, 16:05

Takie tam 3 fotki zrobiłem niedawno ;-)






Szalik1 - 25 Maj 2011, 16:08

a co zrobisz jak juz wszystko bedzie na igle zrobione :mrgreen: trzeba bedzie sprzedac :-P
peter22 - 25 Maj 2011, 17:10

Czerw napisał/a:
Takie tam 3 fotki zrobiłem niedawno


taa ostatnio, ta w garazu to pewnie jeszcze z zimowania :p

a co do sprzedawania, to czerw ma najlepsze podejscie na swiecie, czyli takie jak ja :D trzymac az po grob :p ale przyznaje, ze dziwi mnie to, ze nic sie w temacie nie rusza ;)

Bodżangmił - 25 Maj 2011, 17:11

Zalozyles zdalne sterowanie ? :shock: ;-)
Czerw - 26 Maj 2011, 19:02

Te fotki były robione przy predkosci około 5km/h i przy dosc długim czasie naświetlania, więc kierowca nie był potrzebny ;-)

Żeby nie było, że nic przy rekinie się nie dzieje.
Wymieniłem dzisiaj poduszki skrzyni i silnika na nowe. Stare były jeszcze oryginalne, według mnie dobre, ale wymieniłem je profilaktycznie :-)

Nowe

Stare

Czerw - 16 Lipiec 2011, 18:28

Ostatnio postanowiłem pozbyć się ostatniej wady mojej e28. Cztery miejsca podnoszenia auta nie wyglądały tak jak bym tego chciał, do tego dwa rogi w bagażniku były lekko zardzewiałe.
Najpierw oczyścilem profilaktycznie całe progi od dołu w miejscu łączenia z podłogą, okazaly się bardzo zdrowe, więc zająłem się miejscami lewarowania.
Auto pojechało do blacharza tylko na spawanie, resztę robiłem sam bo wolałem mieć pewność, że użyte środki są jedne z lepszych a nie pierwsze lepsze i najtańsze jak to u dzisiejszych fachowców.
Na pierwszy ogień poszła rozbiórka całego przodu. Przy okazji zdemontowałem pas przedni w celu wyczyszczenia nagromadzonego brudu, znajdującego się tam z powodu dawno wyeliminowanej nieszczelności, przez którą wyciekał olej. Pas przedni został także lekko wyprostowany.



Transport do blacharza wyglądał tak ;-)
















Dominik4x4 - 16 Lipiec 2011, 19:11

Dobra robota ;-) żałuję że nie mogłem jej kupić bo sprzątnąłeś mi ją sprzed nosa :twisted:
Filip0 - 16 Lipiec 2011, 19:35

Prawe tylne drzwi mają inny odcień czy takie złudzenie na 6 foto ?

Znowu kawał dobrej roboty, piękne auto :-)

Barracuda - 16 Lipiec 2011, 20:27

Bajeczka !

Pytanko... Tylni pas pod zderzakiem po bokach mam baranka a wewnętrzna część jest w połysku,u Ciebie chyba jest podobnie ?

Łukasz_P - 17 Lipiec 2011, 10:46

No... to już wiem o co chodzi ;-) Ja to bede z tym rudym dziadostwem walczył w przyszłym roku ale na szczęście nie mam tego aż tak dużo ;-)

Chłopaki robota jak zwykle pierwsza liga ;-)

Czerw - 21 Lipiec 2011, 12:13

Zabrałem się wczoraj za kolektor. Nie dało się tego doczyścić, żadnym środkiem czyszczącym, więc postanowiłem go zdjąć i nieco odświeżyć.

Tak było.


Tak jest



Łukasz_P - 21 Lipiec 2011, 12:28

"Paaanie nie będę ściągał kolektora to za dużo roboty"

No i proszę :mrgreen:

Ładnie, ładnie. Trzasnąłeś sprejem czy czymś wyczyściłeś ??

Do ideału jeszcze trochę Ci brakuje ale kiedyś Wam pokaże jak to powinno wyglądać jak podniosę maskę w swoim E28 :mrgreen:

Barracuda - 21 Lipiec 2011, 12:49

Mega!

Sam się zastanawiam nad polakierowaniem osłony zaworów i chyba będzie cała srebrna :roll:

Czerw - 16 Sierpień 2011, 20:47

Tak jedna fotka zrobiona w weekend ;-)


Barracuda - 17 Sierpień 2011, 18:28

Dawaj więcej! :->
Dominik4x4 - 17 Sierpień 2011, 19:17

Więcej więcej :mrgreen: :-D
Czerw - 23 Sierpień 2011, 19:35

Fotki jak zrobiliśmy z znajomym.










Aktualnie trwa przygotowanie do małego swapika :)

Dzisiaj zdjąłem cały wydech, wał no i skrzynie. Odziwo obeszło się bardzo gładko.
Wstepnie przetarłem skrzynie, ale już na błysk zrobie to jutro bo nie miałem odpowiedniego środka.


Zostało teraz wyjęcie silniczka, który zapada można powiedzieć w sen zimowy, ale najpierw do zrobienia będzie w nim kilka rzeczy, min. malowanie bloku, wszystkie potrzebne uszczelki, no poprostu będzie jak nowy. Z pomiarów na hamowni widać że w środku jeszcze jest jak nowy, ale z zewnątrz przydałoby sie go lekko odświerzyć :]
Jedyny problem to dźwig do wyciągania silnika, który jakoś muszę skombinować, bo kupować raczej nie zamierzam.

Dominik4x4 - 23 Sierpień 2011, 19:39

oj grubo 8-) :twisted:
ŻbiQ - 23 Sierpień 2011, 19:58

Świetne zdjęcia! Znowu rekin toczył się z prędkością rzędu 20 km/h? ;-)

Czemu drzwi się odcięły, wcześniej nigdy tego nie widziałem?

Co do doprowadzenia silnika do wyglądu "jak nowy" to prośba ode mnie o szczegółową relację z podaniem użytych środków. Nie ma co, lecicie na grubo 8-)

PS Panowie, zwolnijcie trochę, bo niedługo naprawdę nie będzie już czego poprawiać i rekin wyląduje w domowym salonie ;-)

KinceK - 23 Sierpień 2011, 20:10

Czerw napisał/a:

Jedyny problem to dźwig do wyciągania silnika, który jakoś muszę skombinować, bo kupować raczej nie zamierzam.


Jak nie będziesz mógł ogarnąć to Ci pożyczę, jak kupowałem zapasowy silnik do mojej 8 to i podnośnik kupiłem ;-)

Igon - 23 Sierpień 2011, 20:43

ŻbiQ napisał/a:
Co do doprowadzenia silnika do wyglądu "jak nowy" to prośba ode mnie o szczegółową relację z podaniem użytych środków.

Jeśli można, to się podepnę do tej wypowiedzi :-P
KinceK napisał/a:
Jak nie będziesz mógł ogarnąć to Ci pożyczę, jak kupowałem zapasowy silnik do mojej 8 to i podnośnik kupiłem ;-)

Według mnie, to jest jak najbardziej właściwe podejście prawdziwego zwichrowanego człowieka na tym punkcie :-D
Dzielenie i pomaganie sobie jest cechą bezcenną ;-) (brakuje mi tu gifa)

A teraz napiszę coś od siebie :-)
To jest ta jedna z tych docenionych e28, których należy chwalić, a do tego wszystkiego jeszcze tą całą piękność dodają wspaniałe zdjęcia :-) (brakuje mi tu gifa)
Ona jest naprawdę cacy :-) Boziu Święty :-)

Łukasz_P - 23 Sierpień 2011, 21:12

No Panowie będzie grubo ;-)

Z tego co rozumiem chcecie wsadzić "tymczasowy" silnik na czas odnawiania obecnego tak ??

Będzie tak jaki był plan tzn. 2.8 czy 2.5 ??

Też mi ostatnio chodziło po głowie wyjęcie silnika i zrobienie z niego nówki no ale wszystko rozbija się jak zwykle o $$$$ :-?

peter22 - 23 Sierpień 2011, 21:43

woow u czerwow jak juz sie cos dzieje, to faktycznie na grubo :D i dobrze, autko dopicowane i naprawde juz nie bedzie co przy nim robic, a wy jeszcze nim tak malo jezdzicie :D ile planujecie zrobic km w tym sezonie ;) ?
Baron - 23 Sierpień 2011, 22:02

ŻbiQ napisał/a:


PS Panowie, zwolnijcie trochę, bo niedługo naprawdę nie będzie już czego poprawiać i rekin wyląduje w domowym salonie ;-)


Jak już Czerw zrobi wszystko w swoim rekinie, będzie mógł się zająć charytatywnie moją Balbinę skoro kocha dopieszczać stare BMW.

Miło się ogląda taką galerię, jesteś nieźle zakręcony i trzymaj tak dalej :mrgreen:

Czerw - 23 Sierpień 2011, 22:03

ŻbiQ napisał/a:
Świetne zdjęcia! Znowu rekin toczył się z prędkością rzędu 20 km/h?
Niestety musiałem wam pokazać jak się robi fotki przy prędkości 80km/h bo te wasze ze zlotu to jakieś nieostre ;-)

KinceK napisał/a:
Jak nie będziesz mógł ogarnąć to Ci pożyczę, jak kupowałem zapasowy silnik do mojej 8 to i podnośnik kupiłem
Dzięki za propozycję, jak coś dam cynk ;-)

Igon napisał/a:
ŻbiQ napisał/a:
Co do doprowadzenia silnika do wyglądu "jak nowy" to prośba ode mnie o szczegółową relację z podaniem użytych środków.

Jeśli można, to się podepnę do tej wypowiedzi
Paaaaanie, tosz to tajemnica :-P

Łukasz_P napisał/a:
Z tego co rozumiem chcecie wsadzić "tymczasowy" silnik na czas odnawiania obecnego tak ??

Będzie tak jaki był plan tzn. 2.8 czy 2.5 ??
Niestety nic z tego. Nie po to wsadzam 2.8 żeby odnowić prawie nowe 2.5 ( to przy okazji ) lecz po to aby zobaczyć co potrafi M30 nie katując swojej igły. Nowy silnik będzie troche inaczej eksploatowany :twisted:
Łukasz_P napisał/a:
Też mi ostatnio chodziło po głowie wyjęcie silnika i zrobienie z niego nówki no ale wszystko rozbija się jak zwykle o $$$$
To jest właśnie błędne myślenie. Wyjęcie silnika nic nie kosztuje, inżyniera do tego też nie potrzeba. Myśle, że wcale nie mniejszą frajdę mam z tego swapa niż poźniej z jazdy. :D

peter22 napisał/a:
a wy jeszcze nim tak malo jezdzicie ile planujecie zrobic km w tym sezonie ;) ?
To kiedy jakiś zlocik, jak pogoda jade wszędzie, teraz silnika moge nie gasić ;-)

Silnik przyjdzie prawdopodobnie w czwartek. Tego silnika też nie włoże jakiegoś umorusanego. Bedzie wyglądał także jak nówka, pod maską ma być porządek i już :-)

Oczywiście, że się podziele całą relacją z forum :-P

Łukasz_P - 23 Sierpień 2011, 22:20

Czerw napisał/a:
To jest właśnie błędne myślenie. Wyjęcie silnika nic nie kosztuje, inżyniera do tego też nie potrzeba. Myśle, że wcale nie mniejszą frajdę mam z tego swapa niż poźniej z jazdy.


No wiesz... wyjąć tak sztuka dla sztuki żeby sobie popatrzeć to raczej bez sensu i faktycznie nic nie kosztuje... :-/

Ale zrobić go na nówkę już raczej tak. Nowe tłoki, wał do szlifu, obróbka głowicy nowe śrubeczki, podkładeczki i inne sprężynki już trochę kosztują :-( ....Cóż może kiedyś

Poza tym do inżyniera to mi już niewiele brakuje :-D

Wam życzę powodzenia no i liczę po cichu na przejażdżkę z 2.8 na pokładzie ;-)


P.S Wiesz ja jak bym się bawił w SWAP to bym sobie strzelił 3.5 bo ja jestem na Motronic'u. Wy macie ograniczony zakres ze względu na L-Jet'a ;-)

Czerw - 23 Sierpień 2011, 22:39

Łukasz_P napisał/a:
Ale zrobić go na nówkę już raczej tak. Nowe tłoki, wał do szlifu, obróbka głowicy nowe śrubeczki, podkładeczki i inne sprężynki już trochę kosztują
Takie rzeczy to jak się ma grubo ponad 400tys, bo w M30 raczej wcześniej remontu się nie robi.

Łukasz_P napisał/a:
P.S Wiesz ja jak bym się bawił w SWAP to bym sobie strzelił 3.5 bo ja jestem na Motronic'u. Wy macie ograniczony zakres ze względu na L-Jet'a
Ja nic nie chce mówić, ale twój silnik z 3.5 ma wspólny chyba tylko aparat zapłonowy :D Wbrew pozorom, moje 2.5 ma dużo wspólnego nawet z 3.5, bo głowica i wtryski są te same :-P
Łukasz_P - 23 Sierpień 2011, 22:48

Czerw napisał/a:
Takie rzeczy to jak się ma grubo ponad 400tys, bo w M30 raczej wcześniej remontu się nie robi.


Panie to albo nówka albo nie, co Ty chcesz tylko blok pomalować i uszczelki zmienić ;-)
Zobacz jak to wygląda w M535i Bart'a. Silnik nie miał chyba 400 tys a mega zdrowy też nie był z tego co pisze właściciel ;-) No ale teraz wygląda jak trzeba ;-)

Ja już mam 337 tys. to jak dobije do 400 to wyjmę silnik i zrobię nówkę ;-)


Czerw napisał/a:
Ja nic nie chce mówić, ale twój silnik z 3.5 ma wspólny chyba tylko aparat zapłonowy Wbrew pozorom, moje 2.5 ma dużo wspólnego nawet z 3.5, bo głowica i wtryski są te same


Czerw ja nie mówiłem serio ;-)

Czerw - 23 Sierpień 2011, 23:01

Łukasz_P napisał/a:
Panie to albo nówka albo nie, co Ty chcesz tylko blok pomalować i uszczelki zmienić
Niewiem czy byś znalazł osobe na forum, która by się zdecydowała na remont silnika w Takim jak mój jest stanie. Tak, będzie tylko odnowiony z zewnątrz plus wszytskie uszczelki i to wystarczy.

Łukasz_P napisał/a:
wyjmę silnik i zrobię nówkę
Ale na serio czy w przenośni? :-P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group