Nasze E28 - [E28 525e] BRONZITBEIGE--konrad
konrad1802 - 26 Maj 2014, 00:51 Temat postu: [E28 525e] BRONZITBEIGE--konrad Witam!
Wreszcie spełniło się marzenie i od dwóch dni jestem w posiadaniu własnej e28. Jest to 525e w pięknym moim zdaniem kolorze bronzitbeige metallic. 1983 rok i bardzo prawdopodobny, patrząc na historię samochodu przebieg 135000km. Jest oczywiście sporo do zrobienia i chętnie się podzielę postępami
Data for vehicle identification number: WBADB510801110678
Model description: 525 E
Market: Europa
Type: 4251
E-Code: E28
Chassis: Limousine
Steering: links
Doors: 4
Engine: M20 - 2,70l (0kW)
Drive: Heckantrieb
Transmission: manuell
Body Color: Bronzitbeige Metallic (139)
Upholstery: (0169)
Production date: 03.10.1983
Code Sonderausstattung Optional Equipment
S270A
Breitere Bereifung Wider tyres
S311
elektrischer Beifahrerspiegel
S320A
Entfall Modellschriftzug Deleted, model lettering
S350A
Wärmeschutzglas grün Therm. insulat. glass green
S545A
Drehzahlm.,km/h-Tacho,Analoguhr+EC Tachometer,km/h speedo.,as with clock+EC
Dołączam parę zdjęć zaraz po przywiezieniu..samochód po podróży, zakurzony ze sporą ilością owadów które rekin złapał po drodze
Jest też troche do zrobienia..
W pierwszej kolejności samochód trafia do mechanika.. lekko kopci.. prawdopodobnie uszczelniacze do wymiany, auto długo stało. A poźniej blacharz lakiernik
Pozdrawiam
Mak - 26 Maj 2014, 07:15
Bardzo ładna baza - w chromeline, przedlift, z niskim przebiegiem.
Roboty fakt, troszkę jest a i podczas samego posiadania znajdziesz 100 różnych rzeczy do naprawy/poprawki.
W każdym razie - powodzenia
Kaktus - 27 Maj 2014, 10:08
Całkiem całkiem.
Ważne ze jest co robic i przy czym grzebnać
Powodzenia!
konrad1802 - 27 Maj 2014, 13:07
Dzięki
Wiadomo jakby nic nie było do zrobienia to by było nudno
Miło będzie patrzeć jak e28 pięknieje. A tak w ramach tego upiększania po pracach blacharsko-lakierniczych pewnie przyjdzie czas na troche inne koła. Będę poszukiwał 17 calowych BBS RC (jakby ktoś miał do sprzedania, w rozsądnej cenie to dajcie znać) myślałem też o Dare RS..tylko nie wiem czy są warte zakładania
Mulder - 27 Maj 2014, 13:10
glebuj auto, zakładaj DARE RS i zadawaj szyku w tych nudnych jak pizda miastach...
konrad1802 - 27 Maj 2014, 13:30
Przemyśle temat
Nie da się ukryć, że przydało by się tutaj troche polotu i finezji
Kucharz - 27 Maj 2014, 21:22
wpadaj koniecznie na zlot, fajna baza
konrad1802 - 28 Maj 2014, 08:48
Będę myslał nie wiem jeszcze jak będzie u mnie z wyjazdami w tym roku.. i finansami po szykowaniu E28.. Ale bardzo chętnie bym się pojawił
Draż - 28 Maj 2014, 11:05
Ciekawe e28, widać ze troche pracy musisz włożyć, ale bez przesady wygląda bardzo przyzwoicie:) a dłubanie przy rekinie to sama przyjemność chyba ze na drodze w deszczu stanie to już inna historia
konrad1802 - 29 Maj 2014, 21:23
Mam nadzieję, że jednak takich deszczowych przygód nie będzie a auto jutro wyjezdza od mechanika.. po wymianie oleju, rozrządu, uszczelniaczy i pierścieni silniczek powinien się sprawować jak marzenie
Kargul1005 - 30 Maj 2014, 00:28
Konrad dobra rada na przyszłość, zacznij sam grzebać przy aucie, czytaj, szukaj ogarniętych znajomych, bo mechanik z polecenia zrobi gorzej niż kumpel czy ty sam. Warto się samodoskonalić, bo z czasem zacznie to być dla Ciebie wielką frajdą
Osobiście nie lubię się pierdolić w smarach, ale przy rekinie to już inna sprawa
konrad1802 - 30 Maj 2014, 07:17
Na pewno masz rację i nie oddałbym go w ręce jakiegoś podejrzanego typa.. Dlatego rekinem zajął się bardzo dobry przyjaciel. Wiem, że auto zostawiłem w dobrych rękach i wszystko jest robione "jak dla siebie" co do grzebania przy aucie to doczekać się nie mogę..i na pewno będę miał dużo okazji bo myślę, że zostanie u mnie na bardzo długo
walery - 30 Maj 2014, 11:11
ja chciałbys się wtrącić i napisac - bardzo fajna Beta, szerokości
konrad1802 - 28 Czerwiec 2014, 21:57
Po długim oczekiwaniu wreszcie mam okazję trochę pojeździć moją e28.. niestety nie wszystko jest zrobione tak jakbym chciał.. blacharsko jest dobrze ale z dobraniem lakieru był problem.. dwa przednie błotniki będą szły do poprawki przez inny odcień lakieru. Do jakiegoś lepszego fachowca ale póki co trzeba się nacieszyć jazdą
wrzucam parę zdjęć:
jutro dół przedniego pasa wróci do koloru czarnego
grulson - 30 Czerwiec 2014, 15:14
I już chyba za dobrze lakieru nie dobierzesz. Mam ten sam problem, różnica na przednim błotniku (lakier dobierany w miejscu na którym nigdy się na zawiodłem). Nasz kolor sprawia dużo kłopotu jeżeli chodzi o malowanie.
Kargul1005 - 30 Czerwiec 2014, 19:34
Wystarczy zrobić cieniowanie na drzwi i będzie gitara. Zrób to u tego samego gościa, bo jak będą dorabiać kolejny raz bazę to po raz kolejny będzie lipa. Chyba, że dostałeś resztę bazy
Mak - 1 Lipiec 2014, 07:42
No właśnie, ja mam ten sam problem i żałuję, że nie zleciłem cieniowania, choć pro lakiernik
robi to sam bez wcześniejszego dogadywania. No i daje podkład antykorozyjny.
U mnie każda malowana część rdzewieje. Nawet nadkole z nową reperaturką.
Moje auto jest więc do rozbiórki i kompleksowego remontu.
Szalik1 - 1 Lipiec 2014, 07:59
Ja osstatnio próbowałem dobrać lakier do Delfina i skonczyło sie na lakierowaniu całosci... Nawet te kolory co są na fiszkach wychodzą inne w rzeczywistosci ..
Kargul1005 - 1 Lipiec 2014, 16:30
Jak się dorabia lakier to trzeba zrobić natrysk próbny, później modyfikować kolor, a jak już jesteś pewny, że jest idealnie to i tak musisz zrobić cieniowanie na wszelki wypadek
Najgorszy kolor jaki dorabiałem (sam go mieszałem) to miętowa zieleń koreańskiego chevy. Kolor najwięcej razy poprawiany przez kogoś to zielony metallic z bmw e30 nie pamiętam już kodu chyba 6 razy i po każdym natrysku były różnice jak diabli.
konrad1802 - 1 Lipiec 2014, 19:16
Niestety z dobraniem tego koloru jest spory problem, a ten który jest dobrany teraz jest nie do przyjęcia nawet gdyby było zrobione cieniowanie.. Na zdjęciach tak bardzo nie widać.. Także musi być dobrany jeszcze raz i jak bedzie bardziej zbliżony kolor to wtedy cieniowanie na pewno przyniesie dobry efekt a w przyszłości będę myslał o lakierowaniu całości.. Póki co naprawy wypłukały troche kasy i rozważam pozbycie się motocykla (też dość rzadkiego starocia) zeby dokonczyć wszystko jak nalezy..
grulson - 1 Lipiec 2014, 19:30
konrad1802 napisał/a: | Niestety z dobraniem tego koloru jest spory problem, a ten który jest dobrany teraz jest nie do przyjęcia nawet gdyby było zrobione cieniowanie.. Na zdjęciach tak bardzo nie widać.. Także musi być dobrany jeszcze raz i jak bedzie bardziej zbliżony kolor to wtedy cieniowanie na pewno przyniesie dobry efekt a w przyszłości będę myslał o lakierowaniu całości.. Póki co naprawy wypłukały troche kasy i rozważam pozbycie się motocykla (też dość rzadkiego starocia) zeby dokonczyć wszystko jak nalezy.. |
Rożnicę widać. Ja jak powiedziałem znajomemu że będę malował w przyszłości całe auto to kazał mi się leczyć daj na pw co masz za motor bo rozglądam się za czymś starym.
konrad1802 - 16 Sierpień 2014, 23:09
Kilka nowych zdjęć rekina w deszczowej pogodzie a z ciekawości.. Może ktoś z was ma nadmiar dokładek do e28 lotka na tylną klapę też by się przydała
na lubelskich klasykach nocą :
Mulder - 17 Sierpień 2014, 08:06
Taka bez dokładek moim zdaniem jest super.
Kucharz - 17 Sierpień 2014, 10:16
Mulder napisał/a: | Taka bez dokładek moim zdaniem jest super. |
zwłaszcza z przedliftowym pasem
dokładki i lotki montuj tylko i wyłącznie wtedy jeśli zamierzasz pójść szerzej, czyli gleba i jakies szerokie koło, inaczej zostaw jak jest
konrad1802 - 17 Sierpień 2014, 10:45
Cytat: | zwłaszcza z przedliftowym pasem
dokładki i lotki montuj tylko i wyłącznie wtedy jeśli zamierzasz pójść szerzej, czyli gleba i jakies szerokie koło, inaczej zostaw jak jest |
Taki jest własnie plan na przyszły sezon. Na pewno jakies szersze 17stki wejdą. Co do obnizenia to nie chce bardzo szaleć.. teraz ma 4 sprężyny -30mm. Wiem, że to jeszcze nie wymaga wymiany amortyzatorów. A jeśli chodzi o dokładki, lotki itp to zastanawiam się czy ktoś z forum ma.. bo przeglądając allegro itp nic nie znalazłem..
Mulder - 17 Sierpień 2014, 12:24
Na allegro możesz kupić laminat za 90
Przod to bbs
Tyl mtechnic
konrad1802 - 17 Sierpień 2014, 12:32
Wolałbym jednak oryginalne części zeby mi się później nie rozpadł samochód
Mulder - 17 Sierpień 2014, 15:30
też gdzieś w głębi serca jestem za oryginałami, ale miałem już styczność z laminatami od tego gościa i jakość naprawdę spoko, pomalować i przykręcić :-)
ale jak znajdziesz coś z tamtych czasów to wiadomo smaczek
Nelchael89 - 17 Sierpień 2014, 16:31
Hej, gratuluję auta Miałem okazję się nią przejechać w zeszłym roku i generalnie wszystko wyglądało jak nóweczka, tylko odstraszała rdza no i przede wszystkim silnik, który wtedy chodził dosyć biednie, auto gasło, dławiło się i dymiło dość mocno na biało . Udało Ci się już rozwiązać sprawę motoru? Dodam, że cena, którą wtedy podali rodzice właściciela też była dosyć wysoka. Ale środka w takim stanie to ze świecą szukać - zegary, radyjko, konsola, deska - wszystko cycuś po prostu .
Bardzo jestem ciekaw rezultatów!
konrad1802 - 17 Sierpień 2014, 19:52
Cytat: | też gdzieś w głębi serca jestem za oryginałami, ale miałem już styczność z laminatami od tego gościa i jakość naprawdę spoko, pomalować i przykręcić :-)
ale jak znajdziesz coś z tamtych czasów to wiadomo smaczek |
To ciekawa informacja, a cena jest na tyle niska, że moze warto sprobować, przymierzyć
Nelchael89 napisał/a: | Hej, gratuluję auta Miałem okazję się nią przejechać w zeszłym roku i generalnie wszystko wyglądało jak nóweczka, tylko odstraszała rdza no i przede wszystkim silnik, który wtedy chodził dosyć biednie, auto gasło, dławiło się i dymiło dość mocno na biało . Udało Ci się już rozwiązać sprawę motoru? Dodam, że cena, którą wtedy podali rodzice właściciela też była dosyć wysoka. Ale środka w takim stanie to ze świecą szukać - zegary, radyjko, konsola, deska - wszystko cycuś po prostu .
Bardzo jestem ciekaw rezultatów! |
Dzięki dzięki rzeczywiście było w niej parę rzeczy do zrobienia. Jak ja ją kupowałem to silnik pracował równo ale dymiła.. Teraz jest po remoncie silnika, wymianie pierścieni, uszczelniaczy.. Pracuje jak marzenie, cicho równo, kompresja po 16-17 bar w każdym cylindrze.. blacha jest zrobiona, tylko lakierowanie musi iść do poprawki.. niestety problemy z doborem lakieru, średnio pomalowane i nieudolnie wypolerowane. Środek rzeczywiście idealny, z resztą teraz ciężko się do czegoś przyczepić. Cena była dosyć okazyjna a w samochód warto inwestować
|
|
|