Nasze E12 - [E12 518] E12 1975 Warszawa
BartSL - 24 Sierpień 2010, 07:29 Temat postu: [E12 518] E12 1975 Warszawa Witam,
wreszcie (w sumie to przy okazji II Zlotu Gwiaździstego w Wawie) udało mi się zrobić kilka aktualnych fotek. ;-)
Z wierzchu wygląda już jakotako... (chociaż jako to w życiu bywa - lepiej na zdjęciach niż w realu ) Do zrobienia zostaje zrobienie paskudnego aktualnie środka i polerka/chromowanie/wymiana zderzaków. [Przy okazji, miał ktoś z Was do czynienia z sensowną odbudową bądź czyszczeniem chromów?]
Hak raczej też do wyjęcia... chyba raczej nie zamierzam ciągnąć przyczepy...
kjubus - 24 Sierpień 2010, 07:31
Piękna! Ta E12stka pochodzi ze śląska, prawda?
BartSL - 24 Sierpień 2010, 07:42
kjubus napisał/a: | Piękna! Ta E12stka pochodzi ze śląska, prawda? |
tak, to E12 swego czasu z Sosnowca, ale kupiłem ją od 'chwilowego' właściciela z lubelskiego...
została przeze mnie zawieziona do blacharza i lakiernika, chociaż egzemplarz jest wyjątkowo zdrowy...
zasadniczy problem to nieoryginalny lakier... jakieś kilkanaście lat temu ktoś wpadł aby zmienić z koloru [prawdopodobnie] Sahara (006), na czerwony. Niestety ślady bardzo żółtej Sahary można spotkać w wielu miejscach :-/
Dla mnie czerwona też lepiej wygląda, więc zostałem przy kolorze czerwonym. Niestety kosztem 'nieoryginalności'
niemniej jednak cieszę się, że się podoba
Bodżangmił - 24 Sierpień 2010, 08:51
Piękna jak każda e12. ;-)
Jednak parę punktów jest do ogarnięcia.
Felgi . Całkowicie psują wygląd auta. Dla mnie w takim klasyku powinny być oryginalne felgi ,lub felgi z epoki.
Czarne spody pasów przedniego i tylnego.Ten baranek powiniem być w kolorze nadwozia.
A tak wogóle gratuluję pierwszej serii. Można śmiało napisać że,jedna z niewielu w Polsce.
BartSL - 24 Sierpień 2010, 09:29
Bogumił napisał/a: |
Felgi . Całkowicie psują wygląd auta. Dla mnie w takim klasyku powinny być oryginalne felgi ,lub felgi z epoki. |
hmm, tego sie nie spodziewałem
Dla mnie na tych felgach [z E28 co prawda] wygląda duuuużo lepiej niż na blaszanych deklach.
Te fele kupiłem dość okazyjnie, więc pewnie do 'następnej okazji' ich nie zmienię... Chociaż oczywiście będę dożył do stanu jak najbardziej 'oryginalnego'.
Cytat: |
Czarne spody pasów przedniego i tylnego.Ten baranek powiniem być w kolorze nadwozia.
|
Dzięki, to na pewno wezmę pod uwagę i zrobię z tym 'porządek' ;-)
Cytat: |
A tak wogóle gratuluję pierwszej serii. Można śmiało napisać że, jedna z niewielu w Polsce.
|
To fakt, E12 przed liftem, z lusterkiem na drzwiach to chyba już megarzadkość.
Wesoło jest też na stacji benz. kiedy ludzie dziwią się, że wlewam benzynę do bagażnika )) :shock:
kjubus - 24 Sierpień 2010, 10:49
bartsl napisał/a: | kjubus napisał/a: | Piękna! Ta E12stka pochodzi ze śląska, prawda? |
tak, to E12 swego czasu z Sosnowca, ale kupiłem ją od 'chwilowego' właściciela z lubelskiego... | Kojarzę ją, ponieważ kiedyś zastanawiałem się nad jej kupnem, ale trafiło sie E12 528i i odpuściłem :-)
Kudeł - 24 Sierpień 2010, 15:08 Temat postu: Re: E12 1975 Warszawa
bartsl napisał/a: | [Przy okazji, miał ktoś z Was do czynienia z sensowną odbudową bądź czyszczeniem chromów?] |
Jakiś czas temu orientowałem się w temacie. Przy rondzie Radosława jest gość który chromuje takie rzeczy jak zderzaki i inne duże elementy. Byłem u niego i rozmawiałem, nie zrobił na mnie wrażenia idioty. Numer dostałem od gościa z Podkowy Leśnej czy Pruszkowa, natomiast jedna osoba ze wszystkich których pytałem miała mieszane uczucia jeśli chodzi o niego. Czy to kwestia przypadku czy może coś nie wyszło? Tego nie wiem, inni mówili o nim dobrze. Możesz sam podjechać i pogadać. Z dużymi elementami jest jeszcze taki problem, że nie każdy ma taką wannę żeby to zrobić :-/
MAJSU - 25 Sierpień 2010, 13:20
A propo chromowania to mogę podać ci kontakt do piaskarza u którego różne elementy przed chromowaniem robi jakiś facet więc może ci da do niego kontakt. Chyba że to ten sam o którym pisze Kudeł
Piąteczka wygląda całkiem przyzwoicie :!: Z zewnątrz lakier chyba ładny więc zostają poprawki pod spodem a tam już na szczęście jest trochę taniej :-P
BartSL - 3 Październik 2010, 19:23
odświeżenie przodu...
i pomalowanie dołu pasa w kolorze nadwozia (boki i tył również)
Dzięki za podpowiedź, teraz ten samochód wygląda [z zewnątrz] wreszcie z grubsza tak jak powinien! To było właśnie to 'coś' czego mi brakowało. :mrgreen:
na szczęście wszystko jest zdrowe, niepognite i jest dość przyzwoicie zadbane... :-)
Kamil - 3 Październik 2010, 19:27
przód wygląda super, użyłeś podkładu do plastiku? jeśli nie, obawiam się ze lakier będzie schodził.... :-/
Bodżangmił - 3 Październik 2010, 20:57
Ach te chromy wokół drewna na desce- brakuje mi tego w poliftingowych... :-)
lacos - 3 Październik 2010, 22:40
Ładna ta piąteczka,również po kupnie swojej musiałem pomalować baranki bo były czarne :-D ,ale widział bym ją na felgach stalowych z chromowymi deklami bo te trochę nie pasują :-/
BartSL - 4 Październik 2010, 07:43
lacos napisał/a: | Ładna ta piąteczka,również po kupnie swojej musiałem pomalować baranki bo były czarne :-D ,ale widział bym ją na felgach stalowych z chromowymi deklami bo te trochę nie pasują :-/ |
OK OK
mam stalowe fele i chromowane dekle w dobrym stanie
obiecuję poprawę :-D
tyle, że gumki na nich słabe..
BartSL - 4 Luty 2011, 10:07
no i stało się, środek wymieniony...
na początek...
niestety środek pochodził z samochodu młodszego niż mój, w związku z czym wykładzina podłogowa nijak nie chciała pasować
Okazało się również, że po lifcie zmienił się punkt mocowania pasów - musiałem więc pozostawić czarną wykładzinę i czarne osłony słupków środkowych...
A tak już po poskładaniu wszystkiego do kupy...
Na koniec na swoje docelowe miejsce trafił prezent pod choinkę
(swoją drogą kolor oryginalny chyba taki jak kolegi TUMUSia - PASTELBLAU)
kamil4115 - 4 Luty 2011, 13:09
Uwielbiam jasne zadbane wnętrze w klasykach!
BartSL - 5 Luty 2011, 14:41
Przy okazji trwa odświeżenie pod maską...
Tak wyglądało po zakupie:
Dziś przykleiłem wreszcie wygłuszenie maski.
I tak wygląda teraz...
Anonymous - 5 Luty 2011, 15:20
Podobny kolor , ale mój się nazywa BISKAJABLAU . Też poszukuje jasnego wnętrza , chociarz samych boczków .
Ślivak - 5 Luty 2011, 17:43
Bartosz , to jest gotowe wygłuszenie, czy docinane z kawałka? Jak to się kupuje i na jakim kleju montowałeś?
Tak się ostatnio przyglądam silnikom m10 o różnych pojemnościach i wszędzie widzę, że nie ma obudowy na wiatrak przy chłodnicy. M10 ma visco czy wiatrak elektryczny? nie wiem :oops:
Jak masz poprowadzony dopływ powietrza do gaźnika? Nie widzę u Ciebie tej gumowej rury i puszki (na zdjęciu w E114, ale jak czysto :mrgreen:)
Pytam, bo kiedy jechałem moim e28 ze światłami do regulacji i zdjąłem już w domu osłonę z lamp, dało się wyczuć, że silnik łapiąc ciepłe powietrze był słabszy.
BartSL - 5 Luty 2011, 21:04
1. Wygłuszenie docinane samodzielnie nożyczkami (po wycięciu szablonu z tektury). Gąbka ma warstwę samoprzylepną więc montaż jest naprawdę prosty.
Matę kupuje się na allegro.
Podpowiem, że mi wystarczył jeden arkusz (czyli 1m2). Kupiłem zapobiegawczo dwa, bo myślałem, że nie wyjdzie z jednego. (Łączenie mam na środku pod metalową listwą, więc nie widać łączenia. Nie wiem czy w E28 też to jest tak zrobione.)
Drugą matę wykorzystam na bagażnik (pod półkę pod szybą...)
2. Nie mam tej rury, fakt. Powietrze w chodzi bezpośrednio do obudowy filtra.
Powinienem mieć element 2 ... Muszę się tym zainteresować.
[W moim 1800 NK z '67 mam tą rurę i puszkę. Silnik jest dokładnie taki sam.]
3. Wentylator.. hmm. To jeszcze chyba jest raczej wentylator przedwiskotyczny... Wentylator kręci się cały czas, chyba razem z obrotami silnika. (Jeśli się mylę proszę mnie poprawić).
4. Chyba nigdy u mnie nie będzie wyglądało aż tak jak w tym E114 8-)
Chciałbym jeszcze dać do piaskowania przynajmniej pokrywę głowicy. Szukam też osłony na przewody wys. napięcia, no i ten dolot powietrza. Chociaż powiem szczerze, że nie widzę u mnie miejsca na tą 'puszkę' (która w E114 jest zamocowana do pasa przedniego). Nie wiem gdzie ten dolot ma prowadzić...
Może ktoś z właścicieli E12 M10 pomoże?
BartSL - 6 Luty 2011, 20:09
znowu mogę sobie sam odpowiedzieć
Tak to wszystko powinno wyglądać...
(ze strony e12.de):
czyli brakuje mi trochę więcej elementów układanki... Ciekawe tylko po co to ktoś powyrzucał?
Ślivak - 6 Luty 2011, 20:51
1. Dzięki Bartosz za linka do tych mat. W e28 trochę inaczej to wygląda. Są trzy elementy, trzeba by dokładnie wymierzyć.
2. Jak ta trzecia rura idzie pod lampą? Patrzyłeś już :roll:
3. W e12 jest przy wiatraku sprzęgło cierne (tak jak mówisz i na rysunku). W e28 było już różnie. Albo cierne, albo visco, albo wentylator elektryczny. Tak mi wychodzi z realoem i bmwmobiletradition. U mnie jest visco Fichtel & Sachs. Coś czuję, że padnięte. Muszę to sprawdzić, ale najpierw dojść dlaczego wskaźnik temperatury przestał działać. Czujnik albo zegary.
Ciekawi mnie zasada działania tego sprzęgła ciernego (jak u Ciebie).
4. Nikt nie wyrzucił tych rur. Pewnie sprzedał osobno, tak jak u mnie osłonę na visco :evil: przez co nie patrzyłem czy tam w ogóle jest.
5. Coraz bardziej podobają mi się e12. Widzę jednak, że trudniej o części i wyposażenie niż to ma miejsce w przypadku e28
Dexter528i - 30 Styczeń 2012, 01:15
BartSL jaki masz u siebie gaźnik :?:
BartSL - 30 Styczeń 2012, 08:19
SOLEX 36-40 PDSI
BartSL - 7 Luty 2012, 19:31
Wreszcie po paru ładnych miesiącach udało mi się ogarnąć temat przedniego zderzaka!
Nie jest jeszcze niestety idealnie, ale już duuużo lepiej...
Nie mogłem już patrzeć na tą szczerbatą twarz :-)
i zęby w kawałkach...
Wreszcie po 3 miesiącach (!!) dotarła do mnie prawidłowa nowiutka gumowa listwa...
Panowie w magazynie BMW-Oldtimer pomylili naklejkę i mimo prawidłowego numeru na naklejce przysłano listwę chyba od E23 (nie wiem, w każdym razie inną). Zabawa z wymianą na prawidłową jak widać trwała nieco długo...
[Krótkie dolne listwy też nowe - z nimi nie było problemu]
Ale jest!
Niestety naklejki są przyklejone takim klejem, że... szlagbyichtrafił... :evil:
Koniec końców moja E12 ma już normalną twarz!
Muszę jeszcze domyć te papierowe naklejki...
Teraz przydałoby się zrobić porządek z tylnym zderzakiem...
Kamil - 7 Luty 2012, 19:40
malina 8-)
Ślivak - 7 Luty 2012, 19:58
pięknota ;-)
a pod parą nie odchodzą te od "szlagbyichtrafił"
BartSL - 7 Luty 2012, 20:01
Ślivak napisał/a: | pięknota ;-)
a pod parą nie odchodzą te od "szlagbyichtrafił" |
może nawet i wodą, ale nie na takim mrozie
Czerw - 7 Luty 2012, 20:05
Wszystko ładnie ale nowa guma gryzie się z chromem w średnim stanie. :-/
BartSL - 7 Luty 2012, 20:08
Czerw napisał/a: | Wszystko ładnie ale nowa guma gryzie się z chromem w średnim stanie. :-/ |
no właśnie :-|
dlatego traktuję to przejściowo...
Ślivak - 7 Luty 2012, 20:09
chwilę i nie będzie nowa ;-)
|
|
|